Tips vanwege uw makelaar bij storm en hagel

Beste cliënten,

Wij worden deze dagen in onze regio weer geconfronteerd met de stormwinden en eventuele gevolgschade hiervan.

Men gaf de voorbije dagen al enkele preventieve tips :

  • Plaats al uw tuinmateriaal en –materieel binnen onder dak.
  • Plaats uw voertuig binnen in de garage of carport, of eventueel onder een viaduct (indien hagelstormen), op een plaats waar hij beschermd staat.
  • Controleer of er niks loshangt aan uw woning en maak zoveel mogelijk alles  vast.
  • Zet alles in ondergrondse parkingen en kelders op paletten of van de grond om waterschade te vermijden.
  • Doe alle zonnetenten en luifels toe, zodat zij niet kunnen losraken of beschadigd worden.
  • Sluit uw ramen en deuren.

Wat te doen bij schade ?

Bij gebouwschade als eigenaar: neem foto’s van alle schade en mail ze door naar schade@kantoorwindey.be met melding van al uw schade en oorzaak (bij. Gevallen boom).  Als huurder meldt u de gebouwschade aan de eigenaar van het gebouw.

  • Vraag bestekken voor uw herstellingen (gedetailleerd met vermelding van alle afmetingen, werkuren en materialen) voor een herstelling in de gelijkaardige toestand van voor de schade en neem duidelijke foto’s van de schade (per GSM bijv.) die u ons doorstuurt per mail.
  • Maak ons de gedetailleerde facturen over van dringende herstellingen die u meteen heeft moeten laten uitvoeren, inclusief de foto’s van de schade.  Enkel dringende noodzakelijke herstellingen mogen uitgevoerd worden mits duidelijk bewijs.
    *Er is mogelijkheid bij sommige verzekeringsmaatschappijen (Baloise, AG, Vivium, Allianz,….) om een herstelling te laten doen “in natura”. Dit geeft onder bepaalde voorwaarden het voordeel dat u geen polisvrijstelling zult hebben bij herstelling en u zelf niks moet ondernemen om een aannemer of hersteller te zoeken.  Indien u dit wenst, mail ons met duidelijke foto’s en omschrijving van uw schade en het telefoonnummer waarop u best bereikbaar bent en wij doen verder het nodige voor u !  De hersteller zal u dan zelf contacteren.
  • Bij autoschade wanneer u een volledige of beperkte omnium heeft : maak ons eventuele foto’s over (niet noodzakelijk) en de gegevens van de garage waar de expertise voor u mag plaatsvinden.

Indien u zelf geen foto’s kunt nemen, contacteert u ons en komen wij zo spoedig mogelijk bij u langs.

Na ontvangst van uw melding van schade en van uw foto’s, openen wij een dossier en maken wij u ons dossiernummer over voor verdere afhandeling.  Mogen wij u vriendelijk vragen dit dossiernummer zeker te gebruiken bij alle correspondentie a.u.b.?

Wij hopen u hiermee reeds een eindje verder te helpen bij eventuele schade, maar samen met u hopen wij dat de storm ons dit jaar niet te veel raakt en snel “overwaait !

Alvast een fijn werk week !

Met vriendelijke groeten,

Het team van Kantoor Windey